Communicatiemanagement

MidTerm Review Wassenaar

Communicatiemanagement

In de Midterm Review (MTR) kijkt de gemeente Wassenaar terug op de afgelopen twee jaar: waar heeft de gemeente zich sterk voor gemaakt, met wie heeft de gemeente hierin samengewerkt, wat waren de resultaten en wat staat er voor de komende jaren op de planning? Met als doel het informeren, enthousiasmeren en activeren van inwoners en betrokkenen over de thema’s uit het programma ‘Op weg naar Wassenaar 2020’. Een programma dat gekoppeld is aan het coalitieprogramma. Met de geproduceerde communicatiemiddelen hebben we de volgende kernboodschap uitgedragen: ‘’In Wassenaar werken met elkaar aan een veilig, groen en internationaal dorp dat in beweging is, waarbij we bouwen aan een solide basis, dat duurzaam en toekomstbestendig is, waar we denken in mogelijkheden en waar iedereen meedoet.’’

De Opdracht

In opdracht van de gemeente Wassenaar heeft Dietz de communicatie over de Midterm Review gecoördineerd, van strategie tot uitvoering. Dit traject is gestart met een strategisch communicatieplan. In de zomerperiode van 2020 zijn wekelijks een korte video en infographic over diverse onderwerpen (verkeer, het centrum, cultuur, sport enz.) gecommuniceerd richting diverse doelgroepen. De productie en vormgeving van deze middelen is in samenwerking met externe bureaus uitgevoerd.  In de video’s vertellen verschillende ambassadeurs over hun betrokkenheid bij de thema’s. De infographics geven verdere achtergrondinformatie over de thema’s. De video’s en infographics zijn te bekijken via www.wassenaar.nl/midtermreview. Alle thema’s zijn vervolgens gebundeld in een magazine die onder de doelgroep is verspreid.

Deel dit bericht

Kennismaken? Wij ontmoeten je graag.

Dietz Strategie & Communicatie
Bel ons gerust via 030 293 43 99.
Liever een mailtje sturen? Dat kan naar info@dietz.nl.

Dietz

Bekijk andere projecten.