Wat doen we?
Bij Regiomarketing gaat het om gelaagdheid. Als stad of gebied kun je marketing voeren op diverse niveaus met het behoud van de eigen identiteit. Dietz gaat samen met u en uw regiopartners op zoek naar een sterk regiomerk, waar iedere partij zich in kan vinden. Regiomarketing wordt ingezet om investeringen te bundelen, gezamenlijk meer te bereiken en bedrijven, bewoners en bezoekers te behouden, aan te trekken en te spreiden.
Waarom dit we dit?
Steden en gebieden zoeken steeds meer de samenwerking op binnen een regio om krachten te bundelen en gezamenlijke investeringen te kunnen doen voor gebiedsversterking en een hogere economische spin-off. Regiomarketing kan ingezet worden om diverse doelen te behalen, zoals het behouden en aantrekken van bezoekers, bewoners en bedrijven. Tevens is ”spreiding van bezoekers” een actueel thema, waar regiomarketing de oplossing kan bieden.
Hoe doen we dit?
Dietz werkt nauw samen met de stakeholders, waarin coalities worden gevormd. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak waarbij branding het uitgangspunt vormt. Wij gaan het veld in, voeren gesprekken en verkennen de omgeving. Op basis van gedegen onderzoek wordt een gezamenlijke merkstrategie ontwikkeld waar iedere partij zich in kan vinden. Tevens bieden wij uitleg hoe dit verhoudt tot uw eigen gebiedsmerk en brengen we de concrete stappen inzichtelijk om hier direct mee aan de slag te gaan. Heeft u verdere vragen of ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op.