Branding & programmering Noordelijk Havenhoofd Scheveningen
Noordelijk Havenhoofd Scheveningen (NHHS) is de grootse kustopgave van Nederland. Het gebied waar de Visafslag is gevestigd wordt getransformeerd naar een woon-, werk- en leisuregebied. In 2019 is gestart met de realisatie van het Inntel hotel, gevolgd door nieuwbouw voor de visindustrie en diverse horeca. Gelijktijdig wordt er een grote parkeergarage van bijna 1000 parkeerplaatsen gerealiseerd onder het huidige duin. Boven op het duin wordt nieuwbouw voor sport, recreatie en horeca gebouwd. Ook komen hier een hostel en recreatie-appartementen. Als Dietz waren wij verantwoordelijk voor zowel de branding als de programmering van het gebied.
De opdracht
Voor de branding van het gebied hebben we eerst het DNA opgehaald door het gesprek aan te gaan met stakeholders uit het gebied. Vervolgens zijn we gaan kijken hoe andere stranden in Nederland en het buitenland zich profileren en hoe het NHHS zich hiervan kan onderscheiden. Voor de programmering van het gebied hebben wij gebiedssessies georganiseerd met lokale helden, investeerders, de gemeenten en externe partijen. Hieruit zijn concrete lead ontstaan, zoals onder andere het surfhostel, die deel uitmaken van de toekomstige programmering.