Gebiedsmarketing Hoeksche Waard
In de Hoeksche Waard leef je het gezonde leven, op je eigen tempo in alle vrijheid, met ruimte om je heen op een steenworp afstand van de dynamische stad. Een eiland waar altijd iets te doen is, met leuke winkels en goede horeca. Waar het buitenleven dichtbij is. Met prachtige vergezichten, kleurrijke akkerranden en kreken en omringd door de Delta. Een gebied met vruchtbare grond voor vindingrijke doeners. Waar de mensen hard werken, samen ondernemen en voor elkaar zorgen.
Van een gedegen positionering en strategie naar campagnes.
De opdracht
De gemeente Hoeksche Waard wil met een nieuwe marketingstrategie meer naar buiten treden en haar bekendheid vergroten. De gebiedsmarketing gaat een bijdrage leveren aan
de vitaliteit van het eiland. Hiervoor is het nodig om jonge huishoudens te behouden en aan te trekken. Met een nieuw gezamenlijk plan moet de gebiedsmarketing van de Hoeksche Waard naar een hoger niveau worden getild.
De adviseurs van Dietz zijn in samenwerking met de stakeholders aan de slag gegaan met een sterk merk voor het gebied de Hoeksche Waard. Na gesprekken met stakeholders, een onderdompelweek en branding sessies is een strategie uitgewerkt. Op dit moment is Dietz nog steeds betrokken om uitvoering te geven aan deze strategie, door het ontwikkelen van campagnes en het uitvoeren van marketing-communicatie activiteiten.
Klik hier en lees meer over onze methode van de Onderdompelweek.