Nieuws - Dietz

Omgevings- en issuemanagement voor Circuit Zandvoort

01 sep 2021

Niet dromen, maar doen – Adviseurs van Dietz zijn sinds 2019 betrokken bij het Circuit Zandvoort. Dit weekend is het eindelijk zo ver, de Formule-1 bij Circuit Zandvoort. Benieuwd hoe wij betrokken raakten bij Circuit Zandvoort en wat wij hier doen? Daar zit een bijzonder verhaal achter. 

Goed acquireren kun je leren. Dat bleek wel na een training die de medewerkers van Dietz in 2019 hierover kregen. Opdracht was om na te denken over je droom-opdrachtgever en vervolgens een actieplan op te stellen hoe je met die droom-opdrachtgever in gesprek kunt komen. Eén van die droom-opdrachtgevers was het Circuit Zandvoort. Op dat moment was al wel duidelijk dat de Formule 1 naar Nederland zou komen en Zandvoort de meeste kans maakte. De adviseurs hebben vervolgens direct een groot aantal invloedrijke decisionmakers benaderd en zijn diezelfde middag nog met een camera op pad gegaan om die personen te interviewen. Het merendeel van de geïnterviewden konden via het uitgebreide netwerk van Dietz worden benaderd, overige stakeholders werden gebeld of zelfs opgewacht. Denk hierbij aan 2e-Kamerleden, de burgemeester van Zandvoort en andere bestuurders, internationaal bekende sportmarketeers, enzovoorts.

Van deze gesprekken is een film gemaakt die vervolgens is aangeboden aan de directie van het Circuit Zandvoort. De film laat de kracht zien van Dietz: snel kunnen acteren, weten wie de ‘decisionmakers’ zijn in het publieke en private domein, deze snel en effectief benaderen en professionele media-instrumenten inzetten om het verhaal te vertellen. Sinds die tijd zijn wij voor het Circuit Zandvoort verantwoordelijk voor omgevings– en issuemanagement en leggen daarbij veelvuldig verbindingen tussen publiek en privaat en tussen voor- en tegenstanders.

 

Deel dit bericht