Jim Wouda heeft zich als senior adviseur vast verbonden aan Dietz Strategie & Communicatie. Wouda zal bij Dietz opdrachtgevers ondersteunen bij het verwerven van draagvlak in het publieke domein. Behalve het adviseren van overheden, zal hij ook bedrijven helpen hun reputatie te versterken, onder meer door stakeholdermanagement en (her)positionering.
Wouda voert sinds drie jaar een eigen praktijk in strategische communicatie, daarvoor was hij meer dan twintig jaar verbonden aan Ketchum (voorheen Pleon/Schoep & Van der Toorn) waarvan bijna 15 jaar als directielid. Hij adviseert overheden bij programma’s op het gebied van ruimtelijke ordening, infrastructuur en veiligheid. Ook ondersteunt hij bedrijven in de zakelijke en financiële dienstverlening bij crisissituaties en reputatievraagstukken, en bij het betreden van nieuwe markten of introducties van nieuwe producten.
Wouda: ‘Bij Dietz werk ik samen met collega’s op projecten die ertoe doen, in het hart van het publieke domein. Ik zie uit naar de samenwerking op complexe projecten: voor opdrachtgevers concrete oplossingen zoeken en te werken aan het vergroten van maatschappelijk draagvlak’.
Deze stap betekent voor hem ook een hernieuwde samenwerking met Luc Dietz. Dietz was eerder in zijn carrière enige tijd manager marketingcommunicatie/vastgoed bij Schoep & Van der Toorn. ‘We delen dezelfde fascinatie voor het publieke domein en initiatieven op het vlak van ruimtelijke ordening’, aldus Wouda. ‘Inzet van strategische communicatie kan daarbij daadwerkelijk het verschil maken’.
Luc Dietz: ‘Met Jim Wouda versterken we ons senior team en zijn we nog beter in staat bestuurders en directieleden te ondersteunen bij hun complexe vraagstukken. Bij ons werken adviseurs aan nieuwe, verrassende strategische allianties waardoor opdrachtgevers hun baanbrekende initiatieven daadwerkelijk kunnen realiseren. Deze vraag zien we de komende tijd alleen maar toenemen en daar kunnen we de kennis en ervaring van Jim goed bij gebruiken. Ik kijk uit naar onze nieuwe samenwerking!’