Wat doen we?
Marketing is niet alleen interessant op stadsniveau, ook op gebiedsniveau bereikt dit veel resultaten om meer bewoners, bezoekers en/of bedrijven naar het gebied aan te trekken. Branding wordt als uitgangspunt genomen om beoogde doelstellingen te behalen.
Waarom dit we dit?
In deze tijd worden bedrijfsterreinen getransformeerd naar gemengde woon-werkgebieden en zijn wijken steeds meer op zoek naar een eigen identiteit om de juiste mix van bewoners te krijgen. Gebiedsmarketing kan bijdragen aan het behalen van de doelstellingen en het vormen van coalities.
Hoe doen we dit?
Dietz heeft ervaring met het bij elkaar brengen van partijen en allianties smeden om diverse stakeholders op publiek- en privaat niveau te verbinden. Wij geloven in een gezamenlijke aanpak waarbij branding het uitgangspunt vormt. Dietz gelooft niet in een rapport gesmeed achter het bureau. Wij gaan het veld in, voeren het gesprek met betrokkenen en dompelen letterlijk onder. Op basis van gedegen onderzoek wordt een gezamenlijke merkstrategie ontwikkeld. Middels merkactivatie en een kwartiermakerstraject staan wij u bij om dit traject te activeren en de beoogde doelstellingen te behalen. Gebiedscommunicatie wordt ingezet om het merk verder te implementeren en activeren.
Gebiedscommunicatie
Dietz zorgt in samenwerking met stakeholders voor een gedegen marketingstrategie wat direct leidt tot actie. Op basis van de marketingstrategie denkt Dietz mee in het uitvoeringsplan om het merk te implementeren. In het uitvoeringsplan komen marketing-communicatie activiteiten, campagnes, concepten en evenementen terug. Hierin wordt altijd gekeken naar een combinatie van online- en offline middelen afgestemd op de doelgroep. Wij bieden tevens ondersteuning voor de uitvoering van deze communicatie.