Placebranding

Placebranding is voor ons samen trots worden op een gebied en samen succesvoller worden.

Definitie: Placebranding – het positioneren van gebouwen, wijken steden, gebieden en regio’s met als doel deze succesvol te verbinden met nieuwe en bestaande doelgroepen.

Aan de slag met een merk voor uw stad of gebied? Neem deel aan onze Dietz Academy Placebranding op 26 november.

Dietz is al jaren succesvol op het gebied van vastgoedmarketing, citymarketing, gebiedsmarketing, regiomarketing en conceptontwikkeling. Wij geloven dat een sterk merk de basis vormt voor een succesvolle marketingstrategie. Voor ons begint het denken altijd bij het merk en van daaruit ontwikkelen we marketingstrategieën. Vanuit deze gedachten ontwikkelen we sinds enkele jaren ook succesvolle concepten voor nieuwe woon-, leef- en werkgebieden. Wij maken o.a. gebruik van het Dietz Placebranding model:

Dietz placebranding model

Dietz Placebranding model

Hierbij gaan we op zoek naar het DNA van de plek en zorgen voor een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positionering. Een positionering die anders is dan anderen, past bij het gebied en de gekozen doelgroep. Dit doen wij samen met belanghebbenden en stakeholders. Samen bouwen we aan een sterk en duurzaam merk. Een merk dat kan rekenen op steun, waar mensen energie van krijgen. Wij beloven een persoonlijk aanpak, die verbindt en aan zet tot actie.   

“Wij maken plannen die aanzetten tot actie.”

Speciaal voor Placebranding bij gemeenten en regio’s:
onze Onderdompelweek

Plek positioneren?

Download hier uw whitepaper over Placebranding!