Wat doen we?
Het inzetten van marketing voor een stad draagt bij aan het behouden en aantrekken van meer bewoners, bezoekers, en/of bedrijven. Wij zijn strategisch sterk, snappen hoe politiek werkt en hoe je ondernemers meekrijgt. Dietz biedt alle handvatten om aan de slag te gaan met een strategisch citymarketing vraagstuk.
Waarom doen we dit?
In de jaren ’90 versnelde de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing. Lange tijd werd eronder verstaan: het vermarkten van een stad door middel van promotionele acties zoals campagnes. In de afgelopen jaren is het vakgebied daarentegen verbreed en strategischer geworden. Men merkte dat promotionele- en marketingacties onder een koepel uitgevoerd moeten worden; anders was het ‘schieten met hagel’. Die koepel was, en is, het merk. Ook wij geloven hier sterk in en zullen altijd adviseren om citymarketing vormt te geven vanuit een merk. Als dat merk eenmaal staat, intensiveer je je marketing en pr.
Hoe doen we dit?
Bij iedere merkstrategie stellen wij een uitvoeringsagenda op. Hierin staan de stappen beschreven om je merk te activeren. De marketingmix wordt planmatig opgesteld waardoor u weet hoe en wanneer u verder aan de slag kunt. Zo komen we samen tot een alles omvattend citymarketingplan. En ook hierbij geldt: we doen dit samen, in intensieve participatiesessies. Heeft u verdere vragen of ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op.
Citymarketing Uden
Wij maken o.a. gebruik van het Dietz Placemaking model om steden te positioneren. In onderstaande video legt Luc Dietz meer uit over deze aanpak.