Citymarketing

Wat doen we?

Het inzetten van marketing voor een stad draagt bij aan het behouden en aantrekken van meer bewoners, bezoekers, en/of bedrijven. Wij zijn strategisch sterk, snappen hoe politiek werkt en hoe je ondernemers meekrijgt. Dietz biedt alle handvatten om aan de slag te gaan met een strategisch citymarketing vraagstuk.

Waarom doen we dit?

In de jaren ’90 versnelde de ontwikkeling van het vakgebied citymarketing. Lange tijd werd eronder verstaan: het vermarkten van een stad door middel van promotionele acties zoals campagnes. In de afgelopen jaren is het vakgebied daarentegen verbreed en strategischer geworden. Men merkte dat promotionele- en marketingacties onder een koepel uitgevoerd moeten worden; anders was het ‘schieten met hagel’. Die koepel was, en is, het merk. Ook wij geloven hier sterk in en zullen altijd adviseren om citymarketing vormt te geven vanuit een merk. Als dat merk eenmaal staat, intensiveer je je marketing en pr.

Hoe doen we dit?

Bij iedere merkstrategie stellen wij een uitvoeringsagenda op. Hierin staan de stappen beschreven om je merk te activeren. De marketingmix wordt planmatig opgesteld waardoor u weet hoe en wanneer u verder aan de slag kunt. Zo komen we samen tot een alles omvattend citymarketingplan. En ook hierbij geldt: we doen dit samen, in intensieve participatiesessies. Heeft u verdere vragen of ondersteuning nodig, neem dan contact met ons op.

citymarketing Uden

Citymarketing Uden

Wij maken o.a. gebruik van het Dietz Placemaking model om steden te positioneren. In onderstaande video legt Luc Dietz meer uit over deze aanpak.

Opdrachtgevers Citymarketing

arrow_forward

Onze expertises.

Alliantiemanagement

Alliantiemanagement

Lees verder arrow_forward
Crisis- en issuemanagement

Crisis- en issuemanagement

Lees verder arrow_forward
Strategische communicatie

Strategische communicatie

Lees verder arrow_forward
Regionale- en lokale lobby

Regionale- en lokale lobby

Lees verder arrow_forward
Stakeholder Management

Stakeholder Management

Lees verder arrow_forward
Omgevingsmanagement

Omgevingsmanagement

Lees verder arrow_forward
participatiemanagement

participatiemanagement

Lees verder arrow_forward
Alliantievorming

Alliantievorming

Lees verder arrow_forward
Mediation/coaching

Mediation/coaching

Lees verder arrow_forward
Procesmanagement

Procesmanagement

Lees verder arrow_forward
Communicatie; positionering, imago/woordvoering, omgevingscommunicatie

Communicatie; positionering, imago/woordvoering, omgevingscommunicatie

Lees verder arrow_forward
Tendermanagement

Tendermanagement

Lees verder arrow_forward
Governmentaffairs & relations

Governmentaffairs & relations

Lees verder arrow_forward
Issuemanagement en bemiddeling

Issuemanagement en bemiddeling

Lees verder arrow_forward
Branding en positionering

Branding en positionering

Lees verder arrow_forward
Participatiemanagement en procesbegeleiding

Participatiemanagement en procesbegeleiding

Lees verder arrow_forward
Alliantievorming en samenwerking strategieën

Alliantievorming en samenwerking strategieën

Lees verder arrow_forward
Strategisch omgevingsmanagement

Strategisch omgevingsmanagement

Lees verder arrow_forward

Kennismaken? Wij ontmoeten u graag.

Dietz Strategie & Communicatie
Bel ons gerust via 030 293 43 99.
Liever een mailtje sturen? Dat kan naar info@dietz.nl.

Dietz