Academy Positionering

Merkdenken als basis voor de positionering van jouw organisatie, gebied of locatie.

Een onderscheidende, relevante en geloofwaardige positionering draagt bij aan de positieve beeldvorming van jouw organisatie, gebied of locatie. Dit heeft niet alleen invloed op het aantrekken van de doelgroep, maar ook op het creëren van draagvlak, de beeldvorming van de politiek op jouw plan en het in beeld brengen van de maatschappelijke meerwaarde.

Vraagstukken Academy Positionering

  • Hoe zorg ik voor een onderscheidende en relevante positionering?
  • Waar draagt de positionering van mijn organisatie, gebied of locatie aan bij?
  • Hoe werkt ‘merkdenken’ en waarom is dit nuttig?
  • Hoe neem ik stakeholders mee in het creëren van een geloofwaardige positionering?
  • Hoe dragen wij – en onze stakeholders – de positionering op een juiste wijze uit?

 

Voor het ontwikkelen van een onderscheidende positionering die werkt, maken wij bij Dietz gebruik van het Dietz Placemaking Model. Hiermee brengen we de belangrijkste facetten in kaart en ontwikkelen we een merkstrategie op één A3. Tijdens de academy nemen we jou en je collega’s mee in de facetten van een merkstrategie en laten aan de hand van concrete voorbeelden zien hoe ‘merkdenken’ kan helpen bij het ontwikkelen van een positionering.

Voor wie?

Deze academy is bedoeld voor overheden, projectontwikkelaars, woningcorporaties, waterschappen, veiligheidsregio’s, retail- en leisure organisaties en overige partijen die aan de slag willen met hun positionering. Of het nu gaat om de positionering in jouw vakgebied, voor jouw doelgroep of voor het creëren van draagvlak. Aan de hand van jouw vraagstuk maken wij een academy op maat en gaan we graag in gesprek met jou en je collega’s over alle ins- en outs van dit thema.

Praktische informatie

Dietz biedt maatwerk. We verdiepen ons in jouw organisatie, vraagstukken en actuele ontwikkelingen en creëren op basis hiervan een academy op maat. De academy verzorgen wij met twee adviseurs en wanneer nodig een externe partner/spreker. Dit kan op locatie of online. Tevens wordt de informatie achteraf gedeeld middels een handout, zodat jij en je collega’s de informatie ten alle tijden kunnen raadplegen. Ook doen we dit graag als start van een project of om het project verder te brengen naar de volgende stap.

”Het is ook mogelijk om (als vervolg op de academy) direct met elkaar aan de slag te gaan en een positionering voor jouw organisatie, gebied of locatie te ontwikkelen. Dit doen we in meerdere sessies en bij voorkeur samen met jouw collega’s en relevante stakeholders. Om gezamenlijk te komen naar een sterk merk die er écht toe doet.”

 

Onze expertises.

Lokale en regionale lobby & Public affairs

Lokale en regionale lobby & Public affairs

Lees verder arrow_forward
Strategische communicatie

Strategische communicatie

Lees verder arrow_forward
Stakeholdermanagement

Stakeholdermanagement

Lees verder arrow_forward
Strategisch omgevingsmanagement

Strategisch omgevingsmanagement

Lees verder arrow_forward
Procesmanagement & besluitvorming

Procesmanagement & besluitvorming

Lees verder arrow_forward

arrow_forward

Kennismaken? Wij ontmoeten je graag.

Dietz Strategie & Communicatie
Bel ons gerust via 030 293 43 99.
Liever een mailtje sturen? Dat kan naar info@dietz.nl.